۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

بی نظیر

گلی شکفته تر از روی دلپذیر تو نیست
صبا به نرمی اندام چون حریر تو نیست

ندانم از تو چه دیده‌ست چشم دل،ای دوست
که کس به دیده‌ی من،در جهان،نظیر تو نیست

به چشم حسن شناس من،ای لطیفه‌ی عشق
نظر فریب تر از نقش دلپذیر تو نیست

سخن ازین دل عشق آشنا مگو که تو را
کسی ندیده که از جان و دل،اسیر تو نیست

دل رمیده،به مهرت،امیدها دارد
که غیر مهر،در آئینه‌ی ضمیر تو نیست

شیراز 1346
.
.
( دیوان-76 )
ـــــــــــــــــــــــــ
r.pejman:
دوست دارم این پست را تقدیم کنم به یکی از بهترین دوستانم،که امروز زاد روزش هست.باشد که این ناقابل،شاید جبران بسیار کوچکی از مهر و مهربانیهایش باشد.
دوستی که روی زیبایش،از هر گل شکفته ای زیباتر است و سیرتش هزاران بار زیباتر و پاک تر از رویش.
دوستی که از لحظه اول دوستی و همصحبتی،نمیدانم چشم دل از او چه دیده است،که کسی را در جهان،همتای او نمیداند.
دوستی که نازنینی و مرام نیکش به اندازه ایست،که کسی را نتوان یافت که بعد از آشنایی با او،شیفته و دوستدارش نشود.
دوستی که خاهان آنم که بتوانم تا آخرین ثانیه عمر،کنار خود و با خود نگهش دارم و این امکان پذیر نخاهد بود،مگر اینکه خورشید مهر بی حدش،همچنان تابان باشد و بنده نوازی کند و این دور از حقیقت نیست،چون که،غیر مهر در آئینه ضمیرش نیست...
ای دوستی که صبا همچون روح و طبعت لطیف است،دریا همچون دلت بزرگ است و  صدای چک چک باران همچون صدایت دلنشین،زاد روزت شاد.
آرزومندم موفقیت،خوشبختی و شادی،سه جزء جدا نشدنی هر لحظه ی زندگیت باشد....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر