۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

شعر من

شعر من چیست؟ آه بی‌اثری
سر برآورده ز آتشین جگری


پرتوی زود میر و گرم آهنگ
چون فروغی که خیزد از شرری


اشک لرزنده‌یی که از وحشت
مانده در چشم طفل بی‌پدری


*          *          *


صورتی از دل شکسته‌ی ماست
منعکس گشته در بیابانی چند


زیر امواج آهی اشک آلود
حلقه در حلقه داستانی چند


فکر من با همه زبان‌دانی
مانده در دست بی‌زبانی چند


*          *          *


طبع من با نوای ناموزون
غرق رویا و مست نغمه گری‌ست


خبر از خویشتن ندارد لیک
باخبر از جهان بی‌خبری‌ست


شعر ما را اگر هنر خوانند
هنری در کمال بی‌هنری‌ست


*          *          *


شعر من صورتی است گرد آلود
که جمالی غم آشنا دارد


صورتش همچو روی دهقانان
در دل تیرگی صفا دارد


سخنم با همه کج آیینی
رازکی نیز با خدا دارد


*          *          *


آید از دل‌شکسته شعر درست
شعر من از دلم شکسته‌ترست


لب اشکم ز آه دل شده خشک
چشم آهم ز آب دیده ترست


گر نگریاندت،بسوزاند
دود شعر من آتشین اثرست


*          *          *


ناز شاعر نیاز شعله‌وری‌ست
خفته در حجب خانه پردازش


بی‌نیازانه شاید ار بخرند
این خدایان دلبری نازش


بر رگ جان خسته‌اش بزنید
ناخنی تا برآید آوازش


.

.

( دیوان-305/06 )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر